Zaopiekuj się mną

„Odróbcie lekcje z odpowiedzialności”

Celem kampanii realizowanej dla Wydawnictwa Zielona Sowa była promocja gry i książek z serii „Zaopiekuj się mną”, zwiększenie liczby graczy oraz zaangażowanie w komunikację z marką jak największej liczby rodziców i dzieci.  Celem komunikacyjnym było podkreślenie roli ODPOWIEDZIALNOŚCI  za zwierzęta: w kwestii opieki i adopcji – tematyce stricte związanej z przekazem gry i książek „Zaopiekuj się mną”

 

Opracowanie strategii rozpoczęło się od badania zaangażowania grupy docelowej w komunikację z marką. Analiza pokazała, że dla świadomych rodziców liczą się 2 wartości definiujące zaangażowanie w komunikację:

  1. Wsparcie istotnej sprawy –  angażują się w komunikację z markami, której cel CSR jest im bliski
  2. Content ma wartość edukacyjną

Biorąc pod uwagę charakter gry i książek „Zaopiekuj się mną”, rosnące zaangażowanie w pomoc bezdomnym psom i trend wspierania przez marki celów szczytnych; przygotowaliśmy strategię opartą na edukacji i odpowiedzialności za zwierzęta.

 

Podstawą działań było komunikowanie na wielu kanałach (Facebook, Nasza Klasa, strona i forum www.zaopiekujsiemna.com.pl) pojęć związanych z odpowiedzialnością za zwierzęta, opieką nad nimi oraz rolą rodziców w kształtowaniu odpowiednich postaw u dzieci.

 

W celu zaangażowania jak największej liczby rodziców, stworzyliśmy spot video „Odróbcie lekcje z odpowiedzialności”, który był dystrybuowany na Facebooku i Youtube. Video w kilka dni udostępniło na Facebooku 2800 osób. W miesiąc dotarł do blisko 600 000 osób.

 

Przybij piątkę!

Przybij piątke

 

Kolejnym etapem kampanii była organizacja zbiórki środków na zakup karmy dla psów ze schroniska w Korabiewicach. W promocję wydarzenia „Przybij piątkę, nakarm mordkę” uruchomionego na Facebooku zaangażowało się 10 blogerów. Przez czas trwania zbiórki prowadzono komunikację związaną z grą i książkami „Zaopiekuj się mną” w kontekście opieki i odpowiedzialności za zwierzęta.

 

 

Wydarzenie obserwowało 1200 osób, chęć udziału w nim zadeklarowały 434 osoby. Zebrane w ramach akcji środki pozwoliły na napełnienie 530 pustych misek. Zakończeniem akcji była wizyta w schronisku w Korabiewicach, podczas której nakręciliśmy reportaż, podsumowujący wszystkie działania. Był on dystrybuowany na Facebooku i YouTubie (łącznie obejrzało go 90 000 osób).

 

 

 Efekty 2-miesięcznej kampanii:

  • 53% więcej użytkowników na stronie www.zaopiekujsiemna.pl
  • 222% więcej wejść na stronę z kanałów social media
  • 37% więcej wejść na stronę z organicznego wyszukiwania
  • 55% więcej wejść na stronę z wejść bezpośrednich
  • 50% więcej wejść na podstronę „Gra” na stronie www
  • 80% więcej wejść na zakładkę „Książki” na stronie www
  • 64% więcej rejestracji na forum
  • Komunikacja na fanpage’u  dotarła średnio raz dziennie do 21 281 użytkowników
  • Odsetek zaangażowanych wzrósł z poziomu 6,8% fanów profilu do 24,23%
  • Wygenerowano 2 818 244 wyświetleń treści fanpage’a
  • 119 868 – tyle aktywności wykonali łącznie użytkownicy na fanpage’u
  • 600 000 zasięgu i 162 000 wyświetleń spotu „Odróbcie lekcje z odpowiedzialności” na Facebooku
  • 330 000 zasięgu i ponad 90 000 wyświetleń reportażu ze schroniska w Korabiewicach

 

Narzędzia realizacji kampanii:

  • Social media – prowadzenie działań na Facebooku, Naszej Klasie i YouTube
  • Strona www.zaopiekujsiemna.pl i forum
  • Zaangażowanie do współpracy 10 blogerów
  • Video content – spot społeczny i reportaż z przekazania karmy, dystrybuowany na Facebooku i Yotube