Blogi Rozkwitną poisencją

Już po raz trzeci agencja Vacaloca odpowiadała za działania promocyjne, prowadzone w okresie przedświątecznym, mające na celu zwiększenie popularności poinsecji – gwiazdy betlejemskiej. Trzecia edycja kampanii prowadzona była wokół dekoracji świątecznych.

 

 

Postawiliśmy na niestandardową akcję zaangażowania blogerów i liderów opinii z kategorii wnętrza/DIY/dekoracje. Do współpracy zaprosiliśmy Kasię Ogórek – autorkę bloga Twoje DIY, najpopularniejszego digital influancera w swojej dziedzinie.

 

 

Wspólnie z nią zorganizowaliśmy konkurs dla blogerów na najlepszą dekorację z poinsecji, poprzedzony wysyłką kreatywną. Nagrodą w konkursie był iPhone 6 (nagroda główna) oraz 25 biletów na Blogowigilię.

 

 

 

Wyniki:

  • 77 blogerów zaproszonych do konkursów
  • 60 zgłoszeń konkursowych
  • 31 pełnych wpisów z pomysłami na dekorację gwiazdy betlejemskiej  na blogach
  • 500 wpisów blogerów w social media dotyczących konkursu i wysyłki
  • 80 000 UU – odbiorców wpisów zamieszczonych na blogach
  • 2 000 000 szacunkowy zasięg komunikacji w ramach konkursu

 

 

W ramach współpracy Kasia Ogórek przygotowała wpisy na swoim blogu i w mediach społecznościowych, w tym minivideo z dekoracją gwiazdy betlejemskiej. Animacja zamieszczona na portalu społecznościowym Vine wygenerowała:

  • 269 900 zapętleń (odtworzeń video)
  • 1309 polubień
  • 72 podania dalej
  • 23 komentarze

 

 

II etapem kampanii promocyjnej były „Warsztaty z gwiazdą” – warsztaty z dekoracji poinsecji, przeprowadzone przez Kasię Ogórek na Blogowigilii w dn. 19.12.2015. W ramach eventu zorganizowaliśmy minikonkurs na najbardziej kreatyną dekorację.

Warsztaty okazały się główną atrakcją Blogowigilii – blogerzy stali w blisko godzinnej kolejce, by móc udekorować poinsecję.

Wyniki:

  • 100 udekorowanych poinsecji
  • 80 blogerów wzięło udział w warsztatach
  • 25 zgłoszeń konkursowych zamieszczonych w trakcie trwania Blogowigilii
  • 300 wpisów dotyczących obecności gwiazdy betlejemskiej na Blogowigilii
  • 30 relacji z Blogowigili na blogach z informacją o warsztatach

 

 

Social media

 

Komunikację z grupą docelową przeprowadziliśmy w mediach społecznościowych. Na fanpage’u „Kwiaty pełne emocje” publikowaliśmy inspirujące galerie zdjęć oraz video tutoriale z dekoracji gwiazdy betlejemskiej.

  • 247 841 – zasięg komunikacji
  • 666 410 – łączna liczba wyświetleń treści fanpage’a
  • 214 000 – zasięg kampanii reklamowej

Cała akacja promocyjna wsparta była działaniami WoMM, w ramach których włączono do komunikacji z blogerami Junior Elf Managera. Jego zadaniem był stały kontakt z liderami opinii, zachęcane do udziału w konkursie i informowanie o przebiegu akcji.

Buzz wywołany kampanią promocyjną wokół gwiazdy betlejemskiej wygenerował (w okresie 23.11-24.12.2015):

  • 23 909 wpisów w WEB 2.0  na temat gwiazdy betlejemskiej
  • 16 904 wpisów na Facebooku
  • 3 350 wpisów na blogach
  • 1 240 zdjęć na Instagramie