Włącz Ochronę

Po Polsku, marketing partyzancki dla firmy farmaceutycznej działającej na polskim rynku. W związku z jednym z najniższych w Europie wskaźników szczepień przeciw grypie (po mimo zaleceń lekarzy i specjalistów) w naszym kraju, w warszawskim Metrze został zorganizowany happening. Metro to najczęściej użytkowany środek transportu w Warszawie, w którym bardzo łatwo zarazić się wirusem grypy. Akcja mia...ła na celu uświadomienie pasażerom powagę zagrożenia ze strony wirusa grypy, który szczególnie aktywny jest w okresie jesiennym, do którego niechybnie zbliżamy się. Grypa to jedna z najgroźniejszych chorób cywilizacyjnych na świecie, rocznie choruje na nią ok. 1 miliarda ludzi, a powikłania pogrypowe bywają śmiertelne.


Happening wzbudził zainteresowanie pasażerów warszawskiego Metra, a reakcje bywały bardzo różne. Od uśmiechów i rozbawienia, po zdziwienie, osłupienie, czy nawet przerażenie, wszyscy znamy scenki z azjatyckich miast, w których w ostatnich latach szalały zmutowane wirusy grypy, a ludność popadała w panikę. W Polsce nie grożą nam epidemie wirusa grypy, jednakże spadający procent ludzi szczepiących się przeciw grypie budzi niepokoje władz epidemiologicznych i służby zdrowia. Na przeciw tym okolicznościom wychodzą firmy farmaceutyczne, dla których los obywateli nie jest obojętny i organizują tego typu uświadamiające miejskie akcje.