Czekolada w social media

Działania w mediach społecznościowych dla marki Lindt prowadzimy od grudnia 2014 roku. Początkowo naszym celem było wsparcie komunikacyjne wybranych promocji sprzedażowych w okresie okołoświątecznym oraz zaangażowanie fanów w komunikację bożonarodzeniową. Ze względu na dobre wyniki oraz sukces grudniowych aktywacji marka Lindt zdecydowała się na przedłużenie współpracy.

 

 

Głównym miejscem naszych działań jest fanpage CzekoladaLINDT na Facebooku, jednak w grudniu, dodatkowo zaktualizowaliśmy wizytówki butików Lindt oraz utworzyliśmy oferty specjalne na platformie Foursquare, będące wsparciem dla promocji sprzedażowych w sklepach firmowych Lindt w Warszawie i Łodzi. Na fanpage’u CzekoladaLINDT w ciągu pół roku podwoiliśmy liczbę fanów (z 26 tys na 52 tys. fanów), zaangażowaliśmy ponad 26% użytkowników (wzrost o 127% w stosunku do poprzedniego półrocza), a Interactivity Index wzrósł ponad 3 razy, osiągając poziom prawie 80 tys.

 

 

Fanpage zaczął również regularnie pojawiać się w zestawieniach SoTrendera dla najlepszej obsługi klienta oraz najbardziej interaktywnych stron branży słodycze. Oprócz regularnej komunikacji na fanpage’u przeprowadziliśmy kilka akcji specjalnych związanych z Bożym Narodzeniem (aplikacja konkursowa Czekoladowy Kalendarz Lindt), Walentynkami (wydarzenie „Podaruj mi czekoladę na śniadanie”) i Wielkanocą (aplikacja Złap Złotego Zajączka Lindt). W aplikacje konkursowe zaangażowało się 6 tys. użytkowników, do wydarzenia dołączyło 1,6 tys. fanów. W świątecznych aplikacjach do wygrania były zestawy słodyczy Lindt, zaś każdy, kto przystąpił do wydarzenia mógł dostać audiobook „Śniadanie u Tiffany’ego”. Audiobook odebrała  osób do tego uprawnionych, większości wystarczył sam fakt uczestnictwa w wydarzeniu marki Lindt.

 

 

Dane po pół roku współpracy:

  • Podwojenie liczby fanów na fanpage’u do 52 tys.
  • 13 tys. zaangażowanych fanów
  • Interactivity Index na poziomie 80 tys.