Moja Nowa Figura

Przygotowując kampanię promocyjną dla marki Figura naszym celem było wprowadzenie na rynek nowej linii produktowej – czterech suplementów diety dopasowanych do potrzeb różnych grup celowych. Launch produktów Figura Forever, Figura No-Appetite, Figura ExtraSlim, Figura Detox w Internecie odbył się pod hasłem Moja Nowa Figura i był częścią szerszej strategii ATL realizowanej przez naszego Klienta.

 

 

W tym celu stworzyliśmy stronę, która w sposób kompleksowy prezentowała wszystkie nowe produkty, dostarczając zarazem atrakcyjny, interaktywny content dla Internautów: interaktywna mapa miejsc FIT (uzupełniana przez użytkowników), aplikacja z przepisami dietetycznymi, kalkulator kalorii w produktach żywieniowych, kalkulator spalanych kalorii, testy na typ sylwetki, typ kolorystyczny, typ żywieniowy i typ urody. Dodatkowo na portalu do interakcji angażowali czterej eksperci: stylista, instruktorka fitness, dietetyczka i wizażystka.

 

 

Eksperci udzielali porad na Fanpage’u Moja Nowa Figura – w każdy piątek publikowali swoje artykuły i porady, będąc do dyspozycji fanów przez cały dzień. Dla Internautów przygotowaliśmy również Klub Nowa Figura, dzięki któremu zarejestrowane Klubowiczki mogły korzystać z bonów rabatowych do sklepów internetowych i salonów odnowy biologicznej. Komunikacja promocyjna została uzupełniona na portalu Facebook.com, który zgromadził 20 000 fanów. Strategię komunikacji została oparta o postaci czterech kobiet ze spotu telewizyjnego, w którym każdą z kobiet utożsamiał jeden z suplementów diety. Nasze wirutalne bohaterki angażowały Internautki anegdotkami dotyczącymi życia, rodziny, przygód, podróży i zdrowia – szczególny nacisk kładąc na kwestię odchudzania i zdrowej sylwetki.

 

 

Zasięg fanpage’a generowany był przez cykliczne konkursy w postach, a na jego atrakcyjność wpływały dwie aplikacje konkursowe podpięte pod stronę www.

 

Komunikacja nowych produktów połączona była z aktywacją w blogosferze – w promocję zaangażowaliśmy blogerki modowe, urodowe, kulinarne i fitnessowe osiągając łączny zasięg brutto ponad 780 000 unikalnych użytkowników w kanałach komunikacji liderów. Uzupełnieniem wszystkich działań była dystrybucja promocyjnego contentu ze strony internetowej i Fanpage’a poprzez strategię działań WoMM.

 

W trakcie działań Agencji Marka Figura odnotowała wyraźne wzrosty w Internecie we wszystkich sześciu kluczowych obszarach:

  • Buzz Index marki (wskaźnik wystąpień marki i produktów w Internecie) wzrósł o +69,8 pp. (z 7% na 76,8%).
  • Leader Index (jak intensywnie i co liderzy opinii piszą  o marce na blogach, serwisach eksperckich) wzrósł o +84,1 pp. (z 7,3% na 91,4%).
  • Multimedia Index (wskaźnik poziomu multimedialności marki - jak intensywnie i co związanego z marką  internauci oglądali) wzrósł o +37,7pp. (z 13,6% na 51,3%)
  • Sharing Index (wskaźnik wirusowości marki w sieci – jakie treści związane z marką internauci udostępniali w serwisach socialsharing, socialbookmarking i mikroblogowych) wzrósł o +58,9 pp. (z 2,3% na 61,2%).
  • Media Index (wskaźnik profesjonalnego otoczenia opiniotwórczego marki - jak intensywnie i co pisali dziennikarze o marce i w jakim kontekście) wzrósł o +41 pp.(z 25,5% na 66,5%).
  • Search Index (wskaźnik popularności marki wśród internautów - jak intensywnie Internauci szukali informacji na temat marki)wzrósł o +13 ptk. (z 0% na 13%).