Scena Machiny

Celem kampanii była promocja elektronicznej wersji magazynu „Machina”, pozyskując jak największą liczbę rejestracji na portalu machina.pl.

Stworzyliśmy koncept wirtualnej sceny muzycznej - „Scena Machina”, za pośrednictwem której angażowaliśmy do wspólnych działań artystów i muzyków. Koncepcja pozyskiwania rejestracji (lead) została połączona z procesem odbioru nagród w konkursie organizowanym przez Machinę.

 

 

Konkurs był dwuetapowy: w pierwszym etapie skupiliśmy się na pozyskiwaniu artystów na Scenę (głównie marketing szeptany na MySpace.com, Facebook.pl), w drugim etapie przy współpracy z internautami w specjalnie zaprojektowanej aplikacji z nagrodami wybraliśmy najlepszych artystów.

Nasze działania promocyjne oparliśmy o buzz marketing oraz współpracę z internetowymi liderami opinii. Dodatkowo skorzystaliśmy z kampanii odsłonowej na portalach MySpace, onet.pl, wp.pl, gazeta.pl oraz interia.pl.

 

 

Artystom umożliwiliśmy wejście w rolę gwiazd z pierwszych stron gazet: udostępniliśmy aplikację, która generowała personalizowane okładki Machiny z własnymi zdjęciami zespołów. Muzycy bardzo chętnie dzielili się nimi w mediach społecznościowych. Uzyskaliśmy dobre efekty głównie w wyniku działań z zakresu marketingu szeptanego.

 

Kampania skierowana do artystów okazała się sukcesem – cel minimalny (pozyskanie 50 muzyków do konkursu) został osiągnięty z nawiązką – do konkursu zgłosiło się aż 376 zespołów i artystów. Scena Machiny zaangażowała aż 106 tysięcy unikalnych użytkowników, którzy wygenerowali ponad 300 tysięcy odsłon aplikacji. Dodatkowo, liczba rejestracji w serwisie machina.pl wyniosła 12,5 tysiąca nowych osób.