Pogromcy Mitów Medycznych

Pierwsza w Polsce społeczność online związana ze zdrowiem. Mity powielane w dyskusjach i na forach internetowych, przenikają do świadomości społecznej i rozprzestrzeniają się szybko niczym wirus. Naszą misją jest obalanie mitów w oparciu o badania naukowe i propagowanie wiedzy medycznej w polskim Internecie.

 

 

Zadanie obalenia utrwalonych w społeczeństwie mitów medycznych zostało zrealizowane z nawiązką – 150 tys. unikalnych użytkowników w miesiącu na początku działalności pogromcymitowmedycznych.pl.

 

Strategia obalenia mitów medycznych oparła się na badaniu zrealizowanym przez agencję na temat zasięgu poszczególnych mitów medycznych w kanałach web 2.0. Po głębokiej analizie częstotliwości występowania mitówładunku emocjonalnegoanalizie semantycznej i ilościowej (NewsPoint, SentiOne, Replice, Sotrender, Brand24), przecierając pioniersko szlaki, założyliśmy pierwszy polski portal społecznościowy związany z medycyną.

 

 

W centrum uwagi Pogromców Mitów Medycznych znalazł się serwis pogromcymitowmedycznych.pl, na którym eksperci medyczni (między innymi farmakolog, pediatra, ginekolog i psycholog) wcielili się w rolę tytułowych bohaterów. Udzielając odpowiedzi na najbardziej nurtujące internautów pytania, zachęcając pozostałych użytkowników do wspólnego obalania mitów, wciągali w interakcję. W ramach misji edukacyjnej Pogromcy zwracali szczególną uwagę na mity obrosłe wokół  grypy i szczepionek przeciwko niej, próchnicy, niedoborów magnezu czy walki z migreną.

 

 

Portal posiada wewnętrzny system grywalizacji, co jeszcze bardziej podnosi zaangażowanie. Liczne Konkursy uatrakcyjniają czas podczas potwierdzania lub obalania mitów medycznych.

 

Działania promocyjne opierały się w głównej mierze na PR oraz promocji w Internecie, za pomocą takich kanałów jak Facebook oraz narzędzi: SEO, reklamy kontekstowej oraz marketingu szeptanego. Wyszliśmy również do studentów medycyny, promując akcję na terenie uczelni medycznych (plakaty + QR), oferując konkursy w aplikacji facebook'owej.

 

 

O serwisie powstały liczne publikacje prasowe, wzmianki i zaproszenia do telewizji oraz radia.

 

Podsumowanie statystyk portalu:

  • 3 lata działalności
  • 9,5 mln odsłon
  • 6 mln unikalnych użytkowników
  • Średnio 300 000 UU miesięcznie
  • Prawie 6 000 zarejestrowanych użytkowników
  • Ponad 3 000 mitów
  • Ponad 38 000 fanów na Facebooku