Shear & Share

Trena.pl to internetowy sklep oferujący całą gamę profesjonalnych produktów kosmetycznych dla salonów fryzjerskich. Zadaniem agencji było wypromowanie sklepu w mediach społecznościowych.

 

Kluczowym elementem całego projektu było przede wszystkim dopasowanie działań do grupy docelowej. Najpierw przeprowadziliśmy jej audyt i przygotowaliśmy strategię komunikacji w oparciu o media społecznościowe: Facebook, Pinterest i Google Plus. Postawiliśmy na budowanie społeczności – skupienie w jednym miejscu fryzjerów. W tym celu stworzyliśmy fanpage’e Share&Share – Mocna Strona Fryzjerstwa, miejsce inspiracji, forum do dzielenia się wiedzą i rozmawianiu o zawodzie, trendach i produktach. Dzięki strategii budowania społeczności skupiamy całą grupą docelową wokół marki Trena i poprzez odpowiednią komunikację, z naciskiem na ekspercki, fryzjerski język, promujemy ofertę produktową sklepu.

 

 

Regularną komunikację wspieramy konkursami, które są stricte związane z pracą fryzjera. Każdy konkurs angażuje około 70 fryzjerów i dostarcza marce wartościowy content w postaci opinii o produktach, recenzji i zdjęć. W strategii postawiliśmy przede wszystkim na dialog na linii marka-fryzjerzy i budowanie relacji.

 

 

Przyjęta strategia komunikacji na fanpage’u pozwala na generowanie wysokich zasięgów (średnia dzienna 10 tys. osób) z minimalnym budżetem reklamowym na promowanie postów. Społeczność fryzjerów mocno angażuje się w komunikację z marką, czego dowodem jest m.in. wskaźnik Interactivity Index na poziomie blisko 5 tys.

W celu dotarcia do grupy docelowej – fryzjerów – prowadzona jest również stała kampania reklamowa przy użyciu Page Like Ads. Reklamy kierowane są ze względu na zawód, miejsce pracy oraz zainteresowania profesjonalnymi kosmetykami do włosów. Kreacja graficzna i tekstowa oraz optymalizacja reklam pozwoliły na zmniejszenie średniego kosztu pozyskania fana z 1,20 zł do 0,32 zł w ciągu 3 miesięcy działań.

 

Statystyki z lipca 2015:

  • 21% zaangażowanych w komunikację fanów
  • 289 870 odsłon treści fanpage’a
  • 9 zorganizowanych konkursów