Wzór do naśladowania

Przygotowując kampanię promocyjną dla marki COTY w 2014 roku naszym celem było wsparcie komunikacyjne promocji sprzedażowych lakierów marek COTY oraz komunikacja wokół aktywacji promocyjnej Wstępujesz Malujesz Ratujesz przeprowadzanej wspólnie z Fundacją DMKS. W ramach akcji przez trzy miesiące (maj-lipiec 2014) 1% ze sprzedaży lakierów marek Rimmel, Sally Hansen, Miss Sporty, Astor i Manhattan był przekazywany Fundacji DKMS.  Zebrano w ten sposób 50 000 zł.

Nasze działania opierały się na zbudowaniu fanpage’a: Klub Miłośniczek Pięknych Paznokci łączącego wszystkie marki biorące udział w akcji. Oprócz wsparcia promocji było tam miejsce na porady ekspertów COTY, aktualności ze świata nail-artu i content lifestylowy skierowany do specyficznej grupy – miłośniczek pięknych paznokci.  To właśnie zrozumienie grupy celowej i dopasowanie komunikacji do ich oczekiwań okazało się kluczem do sukcesu.

 


Dodatkowo stworzyliśmy zestaw POS-ów, dedykowanych do 4 sieci drogerii: Hebe, Super-Pharm, Rossmann i Natura. Akcja, jak i sam Klub, były wspierane przez działania na Instagramie (profil: Paznokciomaniaczki) i WoMM. Sukces Klubu przerósł nasze najśmielsze oczekiwania - zakładaną początkowo wielkość fanpage’a (5 tys. fanów) osiągnęliśmy już po 2 tygodniach działania. Na koniec lipca liczba fanów wyniosła 27 619. Dodatkowo, od samego początku Klub znajdował się w pierwszej 15 najbardziej angażujących stron kategorii Kosmetyki wg Fanpage Trends, zestawienia przygotowywanego przez firmę Sotrender.

Ze względu na świetne wyniki marka COTY zdecydowała się na dalsze prowadzenie Klubu, wzbogacając komunikację o inne kosmetyki kolorowe. Do końca 2014 roku liczba fanów fanpage’a wzrosła do 35 829 osób, regularnie znajduje się on w zestawianiu Sotrendera najbardziej angażujących stron kosmetycznych, a w grudniu dodatkowo znalazł się on na 1. miejscu pod względem obsługi klienta w branży Kosmetyki.

 

W 2015 roku (kwiecień-wrzesień) ponownie przygotowaliśmy kampanię promocyjną dla lakierów marek COTY, tym razem pod hasłem Wzór do Naśladowania. Nacisk położyliśmy na CSR-owy aspekt akcji. Wykorzystaliśmy fakt, że 28 maja to Światowy Dzień Raka Krwi, a jego symbolem jest &. To znak połączenia dwóch bliźniaków genetycznych – biorcy i dawcy.

 

 

Założenie kampanii było proste: namaluj Wzór do naśladowania, czyli &, na paznokciu i pokaż, że nie jesteś obojętny. Bądź dla innych Wzorem do naśladowania. Stworzyliśmy stronę http://www.wzordonasladowania.pl/, gdzie każdy mógł dodać zdjęcie swojego Wzoru do naśladowania.

 

 

W drogeriach ponownie pojawiły się wobblery w charakterystycznym & na paznokciu. Fanpage Klub Miłośniczek Pięknych Paznokci ponownie stał się areną dla akcji. Informacje o Wzorze pojawiły się również na kanałach Fundacji DKMS oraz marek kosmetycznych COTY, takich jak Rimmel, Astor, Sally Hansen, Miss Sporty i Manhattan.

 

 

Ponadto uruchomiliśmy kanały Wzoru do naśladowania na Instagramie, Vine’ie, You Tube’ie i Snapchacie. Do akcji zaangażowaliśmy prawie 150 blogerów, którym wysłaliśmy przesyłki kreatywne wraz z prośbą o namalowanie Wzoru na paznokciu i rozpowszechnieniu informacji o akcji.

 

 

28 maja wraz z Fundacją DKMS i marką COTY zorganizowaliśmy specjalne wydarzenie – spotkanie bliźniaczek genetycznych: Julii i Agnieszki. Zaproszenie na event przyjęło wiele gwiazd i celebrytów, w tym Piotr Adamczyk, Marzena Rogalska, Katarzyna Zielińska, Magdalena Steczkowska bloger Ekskluzywny Menel czy Anna Skura z bloga What Anna Wears. Informacje o wydarzeniu pojawiły się w mediach branżowych oraz na kanałach społecznościowych zaproszonych gości. Filmy podsumowujące event ukazały się na You Tube’ie Wzoru do naśladowania oraz fanpage’u Klubu Miłośniczek Pięknych Paznokci. Relacja na żywo była prowadzona na Snapchacie.

Akcja Wzór do naśladowania jest wspierana kampanią SEM oraz WoMM.

 

 

Statystyki z czerwca 2015:

  • 260 wzmianek w blogosferze
  • 186 000 UU wśród czytelników blogów
  • 200 wpisów na Instagramie z #wzordonasladowania
  • 1000 zapętleń na vine’ie
  • 250 odsłon każdego materiału z MyStories na Snapchacie
  • 160 zdjęć Wzoru do naśladowania na stronie www
  • Tysiące like’ów, komentarzy i udostępnień postów związanych z akcją